رقیزستان در حال ثبت رکورد در پذیرش مهمانان خارجی است. پیش‌بینی می‌شود امسال 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کنند. این رقم تقریباً دو برابر سال گذشته است و برای قرقیزستان یک رکورد خواهد بود. اکنون مقامات کشور توجه ویژه‌ای به ارتقای صنعت گردشگری دارند. این راهبرد با درک روشنی ساخته می‌شود که این صنعت باید به صورت یکپارچه توسعه یابد، نه به صورت هتل‌ها، رستوران‌ها، مکان‌های تفریحی و فروشگاه‌های متفرقه نیست. حوزه پذیرایی و خدمات‌رسانی به میهمانان باید مثل یک موجود زنده بتواند به سرعت و با کیفیت بالا به گردشگران زیادی با در نظر گرفتن ترجیحات و توانایی‌های مالی آنها سرویس دهد. ایسیک‌کول اصلی‌ترین جاذبه و مایه افتخار قرقیزستان است. سال‌ها است این مروارید کوهستانی مهمانان خارجی را جذب می‌کند. بنابراین، بزرگترین موج گردشگران از کشورهای دور و نزدیک در تابستان صورت می‌گیرد. در ساحل دریاچه هتل‌ها و استراحتگاه‌های زیادی از خانه‌های ساده تا شهرک‌های باشکوه برای مشتریان مختلف ساخته شده‌اند.

کیریل سْتِپانیوک

قرقیزستان در حال ثبت رکورد در پذیرش مهمانان خارجی است. پیش‌بینی می‌شود امسال 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کنند. این رقم تقریباً دو برابر سال گذشته است و برای قرقیزستان یک رکورد خواهد بود.

اکنون مقامات کشور توجه ویژه‌ای به ارتقای صنعت گردشگری دارند. این راهبرد با درک روشنی ساخته می‌شود که این صنعت باید به صورت یکپارچه توسعه یابد، نه به صورت هتل‌ها، رستوران‌ها، مکان‌های تفریحی و فروشگاه‌های متفرقه نیست. حوزه پذیرایی و خدمات‌رسانی به میهمانان باید مثل یک موجود زنده بتواند به سرعت و با کیفیت بالا به گردشگران زیادی با در نظر گرفتن ترجیحات و توانایی‌های مالی آنها سرویس دهد.

ایسیک‌کول اصلی‌ترین جاذبه و مایه افتخار قرقیزستان است. سال‌ها است این مروارید کوهستانی مهمانان خارجی را جذب می‌کند. بنابراین، بزرگترین موج گردشگران از کشورهای دور و نزدیک در تابستان صورت می‌گیرد. در ساحل دریاچه هتل‌ها و استراحتگاه‌های زیادی از خانه‌های ساده تا شهرک‌های باشکوه برای مشتریان مختلف ساخته شده‌اند.

بخش خدمات نیز به طور مداوم در حال بهبود است. اگر قبلاً به گردشگران سفرهای گشت و گذار به دره‌ها پیشنهاد می‌شد، اکنون انتخاب مسیرها برای آشنایی با طبیعت، فرهنگ و سنت‌ها بسیار گسترده‌تر است، از شنا در چشمه‌های آب گرم و قمیزدرمانی گرفته تا صعود به قلهها و بیات در کمپ یورت. البته چیزی که نیاز به تبلیغات ندارد، غذاهای ماست، از بِش‌بارْماق و چوچوک ملی، پلو، مانْتی و لگمان گرفته تا سوپ‌ها و فرنی‌ها.

اکنون پرواز مستقیم مسکو - تامْچی راه‌اندازی شده است که در طول فصل توریستی تابستان Aeroflot سه بار در هفته در روزهای سه‌شنبه، پنج‌شنبه و شنبه آن را انجام می‌دهد و سن پترزبورگ شهر بعدی خواهد بود. موضوع پرواز مستقیم با چندین شهر بزرگ دیگر اورال و سیبری نیز در حال بررسی جدی است. طبق مشاهدات اپراتورهای تور، روس‌ها علاقه فزاینده‌ای به مناظر طبیعی و جاذبه‌های بی‌نظیر قرقیزستان نشان می‌دهند که در حال تبدیل شدن به یک نام تجاری قابل تشخیص و بسیار جذاب است.

اکنون بازسازی گسترده فرودگاه‌ها در سراسر قرقیزستان در حال انجام است که توسط صادر جباروف رئیس‌جمهور نظارت و کنترل می‌شود. وی در سفر اخیر خود به قاراقول تاکید کرد که حمل و نقل هوایی برای گردشگران ارجحیت بیشتری

دارد. شبکه توسعه یافته خطوط و میادین هوایی مدرن جریان گردشگران به کشور ما را چند برابر کرده و دسترسی به بازارهای گردشگری جهان را باز خواهد کرد.

رهبر کشور هنگام آشنایی با پروژه‌های توسعه گردشگری کوهستانی در استان ایسیک‌کول متذکر شد که تمام پروژه‌های در حال طراحی باید در جهت گسترش ظرفیت‌های گردشگری منطقه و کشور به طور کلی باشد. یکی از وظایف اصلی باید بهبود زیرساخت‌ها، تأمین امنیت گردشگری کوهستانی و ایجاد شرایط راحت برای تفریح باشد که امکان پذیرایی از مهمانان در تمام طول سال را می‌دهد.

امروزه دولت تلاش می‌کند که تعطیلات زمستانی در کوه‌های قرقیزستان مانند تفریحات تابستانی در سواحل مروارید این کشور محبوبیت داشته باشد. اولین قدم برای ایجاد چنین صنعت تفریحی باید پروژه خوشه کوهستانی در استان ایسیک‌کول باشد. بر اساس سند تصویب شده توسط نخست وزیر، تا سال 2028 یک منطقه اسکی با پنج پیست اسکی مدرن و هتل‌های مرفه برای گردشگران در منطقه ایجاد می‌شود.

همانطور که تجربه جهانی نشان می‌دهد، هر ابژه یک پیست اسکی حدود 750 شغل ایجاد می‌کند. در عین حال پیش‌بینی می‌شود در صنایع مرتبط مانند کافه و رستوران، مسکن و خدمات اجتماعی، حوزه اجتماعی (بهداشت، آموزش، فرهنگ، تفریح) حدود 20 هزار شغل اضافی ایجاد شود.

صنعت گردشگری در قرقیزستان در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و به گفته کارشناسان، با رویکرد صحیح، در آینده قابل پیش‌بینی، سهم این بخش از اقتصاد در تولید ناخالص داخلی کشور می‌تواند افزایش چشمگیری داشته باشد و این امر منجر به کاهش نرخ بیکاری در مناطق، افزایش درآمد شهروندان و افزایش سطح زندگی خواهد شد. گردشگری در قرقیزستان، در کشوری با زیبایی‌های طبیعی منحصر به فرد، در حال تبدیل شدن به صنعتی است که وارد مسیر رشد و توسعه پایدار می‌شود.

منبع: سایت دولتی «خبر»

https://kabar.kg/news/kyrgyzstan-gotovitsia-k-letnemu-tursezonu-v-respublike-zhdut-10-millionov-gostei/

کد خبر 15826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =